– ETAP REGIONALNY!!!
Dnia 22 kwietnia 2022 roku w piątek o godzinie 11:00 odbyła się w I LO w Pile VII edycja Ogólnopolskiego Konkursu TURBOLANDESKUNDE – WĘDRÓWKA PO KRAJACH NIEMIECKIEGO OBSZARU JĘZYKOWEGO – NIEMCY – etap regionalny.
Do etapu regionalnego zakwalifikowało się 5 drużyn z różnych szkół: Zespół Szkół Budowlanych z Piły, Zespół Szkół Ekonomicznych z Piły, Liceum Ogólnokształcące Mistrzostwa Sportowego w Piłce Siatkowej z Piły, I Liceum Ogólnokształcące z Piły oraz Zespół Szkół im. S. Staszica z Piły.
W konkursie reprezentował naszą szkołę zespół z klasy 3 SMS w składzie: Sara Marcinowska, Klaudia Ptak i Adrianna Maciukiewicz, które zajęły zaszczytne III miejsce! Opiekunem w/w drużyny byłam ja – miałam tę ogromną przyjemność. Dziewczęta nie zakwalifikowały się co prawda do ostatniego etapu tego konkursu, który odbędzie się w czerwcu w Krakowie, ale i tak jest to wielkie wyróżnienie i satysfakcja z poświęconego na przygotowania czasu. Uczennice otrzymały ciekawe nagrody rzeczowe, dyplomy i w pięknym stylu zakończyły swoją przygodę z tym etapem swojej edukacyjnej drogi. GRATULUJĘ WAM Z CAŁEGO SERCA!!! JESTEM Z WAS DUMNA!
Organizatorom konkursu: Polskiemu Stowarzyszeniu Nauczycieli Języka Niemieckiego dziękujemy za możliwość sprawdzenia poziomu swojej wiedzy w tak ciekawym konkursie, a Pani Jolancie Mrotek-Szczepkowskiej – koordynatorce regionalnej konkursu dziękujemy za bardzo sprawne i profesjonalne przeprowadzenie konkursu oraz ciekawą atmosferę rywalizacji z innym szkołami z Piły.
Konkurs odbywa się pod patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego (IDV) oraz przy wsparciu Goethe Institut w Krakowie i Warszawie.
Myślę, że wszystkie cele konkursu zostały zrealizowane i będą jeszcze realizowane podczas etapu ogólnopolskiego w Krakowie, a są to:
- rozbudzanie i pogłębianie zainteresowania krajami niemieckojęzycznymi,
- propagowanie wychowania proeuropejskiego,
- rozbudzanie otwartości na inne kultury,
- krzewienie ducha tolerancji i szacunku wśród uczniów,
- doskonalenie umiejętności i wykorzystywania technologii komputerowej i informacyjnej do poszerzania i prezentacji własnej wiedzy,
- rozwijanie kapitału społecznego młodych ludzi,
- doskonalenie umiejętności prezentacji własnych osiągnięć i współpracy w grupie,
- przygotowanie uczniów do dalszego kształcenia językowego,
- przyzwyczajanie uczniów do sprawdzania swojej wiedzy i umiejętności poprzez udział w konkursach.
Aleksandra Gondek-Sujka – nauczycielka języka niemieckiego – członek jury, opiekun w/w drużyny